Signatura del conveni de donació del fons documental de Manel Carrera Arguindegui

El 30 de maig de 2014, l’Ajuntament de Matadepera ha signat conveni amb Manel Carrera Arguindegui segons el qual aquest últim fa donació expressa d’un conjunt de documentació, produïda o recollida com a fruit de la seva activitat en entitats i comissions de caire cultural. Manel Carrera té atorgada una medalla del poble, guardó amb el qual es va reconèixer el seu paper actiu i directiu en diverses activitats de caire cultural, esdevenint una figura clau en el teixit associatiu de la Matadepera dels últims 50 anys. A més, va ser regidor en la transició democràtica de 1979.

Aquest fons documental, en línies generals, presenta documentació de gestió i organització de la Festa Major del poble (de 1968 a 1980), de les primeres eleccions democràtiques, del desè aniversari de l’agermanament amb Mariapfarr, o de la II Trobada Internacional de Gegants. És, així, un bon complement a la documentació del Fons de l'Ajuntament de Matadepera, especialment en els anys on l'Ajuntament no organitzava la Festa Major.

A més, destaquen les 1.317 fotografies, les set películes en format super 8 (on destaquem la Festa Major de 1974, o l'actuació de la Trinca a les festes de 1976), quatre cintes en format U-matic, i tot tipus de publicacions de caire local que, sovint, foren producte d'una iniciativa totalment particular i popular. Una documentació que esdevé part de la memòria gràfica, textual i audiovisual de la vida cultural de Matadepera des de 1968 a 1994, i que des de l'Arxiu Municipal es posa a l'abast de qualsevol investigador, estudiant o ciutadà interessat en la història de la Matadepera cultural.