Films de casa. Una activitat a Montornès del Vallès per celebrar el Dia Internacional dels Arxius

L'Arxiu Municipal de Montornès se suma a la celebració del Dia Internacional dels Arxius amb una sessió matinal que permetrà conèixer els documents fílmics ingressats durant els darrers anys. Es tracta de pel·lícules de curta durada amb imatges del Montornès d'entre els anys 50 i 80 del segle XX. El visionat es complementa amb un taller en què es podrà conversar sobre les imatges i aportar dades que serveixin per identificar dates, persones i espais.

Des de l'any 2003, l'Arxiu ha ingressat una trentena de pel·lícules en diversos formats que, amb la col·laboració de la Filmoteca Nacional de Catalunya i empreses del sector, s'han digitalitzat per tal d’obtenir còpies de seguretat i fer accessibles les imatges amb la tecnologia actual.

La major part dels documents han estat donats per veïns o persones vinculades amb el municipi com Magda Viñallonga, Joan Viñallonga, Antoni Feliu, Mingo Blanchart, Fernando Izaguirre, Peter Schönhöffer, Antonio Gonzàlez, la família Ametller Ciurans, José Luis Campos i Antonia Encomienda. Altres s'han recuperat de fons documentals com el de TV3 i RTVE Filmoteca Nacional.

Serà divendres dia 9 de juny,de 10:30 a 12:00 h a la sala d'actes de l'Ajuntament. L'activitat és gratuïta i per a tots els públics. No cal inscripció prèvia.