El Prat s'adhereix a la campanya Arxivem el moment! per preservar la memòria col·lectiva dels temps del coronavirus

L'Arxiu municipal del Prat s'ha adherit a la campanya #Arxivemelmoment

Els arxius són garants de la seguretat i de la transparència de la gestió de l’administració pública i estan al servei de la ciutadania. Tenen també un paper fonamental en la preservació, la recuperació i la divulgació de la memòria històrica.

L'Arxiu municipal, com ja han fet més de 40 arxius a tot Catalunya, s'ha adherit a la campanya #Arxivemelmoment per a la recollida de documents textuals, gràfics i audiovisuals de qualsevol mena i naturalesa (física o digital), amb l'objectiu de preservar i documentar la situació actual de l'emergència per la COVID19.

Ara tenim l’oportunitat, com a protagonistes de recollir aquests materials que constitueixen una memòria social i col·lectiva de la pandèmia de la crisi pel coronavirus.

Quins materials recollim?

A més dels materials que s’han elaborat amb motiu de les diferents campanyes municipals, l’Arxiu vol recollir documents analògics i digitals, textos personals (diaris de confinament, dibuixos, reflexions escrites tant orals amb vídeo blogs o sonors), fotografies i vídeos creats per vosaltres i vinculats a la nostra ciutat.

Com es pot participar?

Els materials digitals es poden adreçar a premsaicomunicacio@elprat.cat o a patrimonicultural@elprat.cat Cal fer-hi constar el nom de l’autor o autora i un contacte, a efectes de la posterior classificació del material. En el cas d’elements físics, un cop passat el període de confinament i quan es tornin a obrir els equipaments, es poden portar a l’Arxiu Municipal, ubicat al Cèntric Espai Cultural.

#AlPratEnsCuidem

Altres notícies relacionades