L'ajuntament de Monistrol de Calders estrena nou dipòsit d'arxiu

Durant aquest últim any, a Monistrol de Calders s’han dut a terme obres de reforma de la planta baixa de l’ajuntament. Aquestes obres han previst un nou espai destinat íntegrament a dipòsit d’arxiu. Després de les obres d’adequació de l’espai, a finals d’aquest mes de juny s’ha instal·lat el nou mobiliari consistent en un mòdul fix i quatre armaris compactes.

Amb aquest nou espai gairebé s’ha triplicat la capacitat amb la qual comptava fins ara l’equipament. S’han passat dels 100,26 ml. de que es disposava a l’antic dipòsit, i el qual ja estava a punt de col·lapsar, als 273,60 ml. de capacitat actual. A més a més, s’han millorat notablement les condicions de temperatura i humitat, les quals afavoriran una millor conservació de la documentació. Entre altres coses, això permetrà fomentar la política de captació de nous fons a l’arxiu.

El trasllat de la documentació al nou dipòsit d’arxiu ha estat possible gràcies a la col·laboració desinteressada dels voluntaris del Grup de Treball de Cultura de l’ajuntament de Monistrol de Calders, als quals volem agrair des d’aquí el seu treball i esforç.