L'Arxiu Municipal de Granollers recorda els inicis de la Fira de l'Ascensió amb una exposició fotogràfica

Del 4 de maig al 14 d'agost, mostrem una nova selecció d'imatges antigues a l'Ajuntament de Granollers (pl. de la Porxada, 6, planta baixa). En aquesta ocasió, sota el títol “La Fira del Bestiar els anys 1943 i 1944”.

Hi donem a conèixer dos àlbums fotogràfics dels fons de l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr), de la Col·lecció Ajuntament de Granollers. El primer, amb 150 fotografies originals, d'autor desconegut, correspon al Concurs Comarcal de Bestiar del Vallès, celebrat el 3 de juny de 1943. Conté textos escrits a mà, en color, petits dibuixos amb aquarel·la i un escut d’Espanya de l’època, fets per Amadeu Freixas, i una orla acolorida a la ploma amb l’escut de Granollers, de J. Amat Virgili.

El segon àlbum conté 122 fotografies, algunes firmades pel fotògraf Brangulí, de la Fira-Exposició Provincial Ramadera, celebrada a Granollers el 17 i el 18 de maig de 1944. A les tapes, hi ha un escut d’Espanya i l’àguila de Sant Joan, amb motius agrícoles i ramaders. Els textos han estat fets per un cal·lígraf. Les capitulars i alguns dibuixos són d'Amador Garrell i Soto.

Aquestes imatges, projectades a la pantalla instal·lada a l'inici de l'exposició, acompanyen una selecció de fotos ampliades d'aquests orígens de la Fira de l'Ascensió de Granollers, que, aquest any, arriba a la 65a edició. Com és habitual, la ciutadania pot complementar el testimoni històric de les imatges que mostrem, amb l'aportació de fotos o altres documents del tema de l'exposició. En aquest sentit, recordem, novament, que en pot fer donació o cessió per a reproducció a l'AMGr.

Temes:
Exposicions