Nova exposició de l'Arxiu Municipal de Granollers: «La plaça de la Corona»

Una selecció de fotos del final del segle XIX als anys 70 del segle passat mostren la transformació d'un espai públic emblemàtic de la capital del Vallès Oriental. Són imatges de fons i col·leccions de l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) que il·lustren l'evolució i la història de la plaça de la Corona i, per tant, de la ciutat, durant aquest període.

Primer, com a espai públic que acollia el mercat del gra, les llegums i les patates i antiga plaça d'Àngel Guimerà. Més endavant, l'any 1929, com a marc del monument als morts a la Guerra de l'Àfrica; un cop acabada la Guerra Civil, com a plaça «de los Caídos» i, des de l'arribada de la democràcia, com a plaça de la Corona. Aquests, però, són només alguns dels principals episodis d'història local vinculats a aquest espai públic que l'AMGr explica en els plafons d'aquesta exposició, amb imatges de cada moment. També destaca la instal·lació, en aquesta plaça, de la tribuna d'autoritats de la desfilada de l'Ascensió i d'alguns estands de la Fira, entre els anys 50 i 60.

Tot plegat, amb una selecció de fotos d'Antonio Alcalde, Joan Guàrdia, Postius, Lucien Roisin, Lluís Tintó i Tomàs Torrabadella i d'autors desconeguts. Com és habitual, l'exposició es complementa amb un full de sala que recull el context històric del tema de la mostra, una postal amb una de les fotos exposades i més imatges al portal de l'Arxiu Fotogràfic i a la pantalla instal·lada al principi de la mostra. En aquesta pantalla, s'incorporen les fotos que n'aporta la ciutadania.

«La plaça de la Corona» és la 14a exposició fotogràfica de l'Arxiu Municipal de Granollers que s'instal·la a l'Ajuntament (pl. de la Porxada, 6, planta baixa) i es pot visitar fins al 12 d'agost. L'Ajuntament l'ha presentada juntament amb la nova edició de la Fira i Festes de l'Ascensió, que se celebrarà la setmana que ve.

Temes:
Exposicions