Finalitza l’actualització de l'Arxiu Municipal Puigdàlber

L’Arxiu Municipal de Puigdàlber ha finalitzat els treballs d’actualització gràcies al conveni entre l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona. La intervenció arxivística s’inclou dins el programa de suport al patrimoni documental municipal que desenvolupa la Diputació de Barcelona a través de l’Oficina de Patrimoni Cultural.

Al llarg de dos mesos, la intervenció arxivística ha consistit en l’organització de tota la documentació que havia finalitzat el seu tràmit administratiu i incorporar-la a l’arxiu municipal per garantir-ne la conservació i l’accés, tant per la mateixa administració com pels ciutadans en general. En total, s’han processat 42 metres lineals de documentació que ha donat lloc a un creixement de 249 capses. Amb l’actualització, l’Arxiu Municipal compta amb 570 capses i una cronologia que va des de 1846 fins l’actualitat. L’inventari consta amb més de 1.800 registres.

La Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona està present a 138 ajuntaments menors de 10.000 habitants, assistits pels arxivers itinerants de la mateixa diputació i a 81 ajuntaments amb arxiver propi, de la província de Barcelona.