VISITA DELS ESTUDIANTS DE 1R DE BATXILLERAT A L'ARXIU MUNICIPAL DE GELIDA

Per sisè any consecutiu els alumnes i les professores de 1r de batxillerat de l’Institut Gelida van visitar el Servei d’Arxiu Municipal i la Biblioteca Jaume Vila i Pascual. Aquestes visites tenen per finalitat donar a conèixer les possibilitats d’investigació que ofereixen els documents de les dues institucions i d’aquesta forma potenciar els treballs de recerca d’àmbit local.

La responsable del servei d’Arxiu Municipal, Judit Pujol, va explicar als quinze alumnes assistents quines són les tasques que es duen a terme en aquest servei amb l’ajuda de la Diputació de Barcelona a través de la Xarxa d’Arxius Municipals, a la qual  està adherida des del 2005. Els alumnes també van poder veure alguns dels documents més característics que poden trobar a l’Arxiu Municipal com ara  fotografies antigues, fulletons de les activitats culturals, els llibres d’actes del ple municipal, etc.

Seguidament, es va visitar la Biblioteca, on la directora, Montse Julià, va presentar els recursos disponibles per a la recerca d’informació en aquest àmbit i també es van mostrar alguns dels treballs que s’han fet en edicions anteriors del premi Trec Gelida.

El treball de recerca és obligatori per als alumnes de batxillerat i l’hauran de lliurar el curs vinent. La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Gelida i la Biblioteca Jaume Vila i Pascual incentiven que es realitzin treballs de temàtica local sobre Gelida amb el premi “Trec Gelida” al millor treball de recerca de 2n de batxillerat. Aquest premi està dotat econòmicament amb 400 € i enguany arriba a la setena convocatòria.