L'Ajuntament de Canet fa un pas més per difondre el patrimoni documental

L'Arxiu Municipal de Canet de Mar enceta una nova activitat de difusió. En l'apartat d'història local del web municipal s’ha donat l’alta l'espai "Document d'arxiu: bocí d'història", on donem a conèixer periòdicament documents singulars i curiosos que custodia l’arxiu.

En aquesta primera ocasió, presentem el document que conté la primera referència clara sobre l’organització d’un arxiu municipal a Canet. L’any 1766, el jutge dels Reials Consells Miguel Fernández de Zafra, va visitar el municipi de Canet de Mar, per examinar els documents de l’Ajuntament, aleshores custodiats en un simple armari portàtil de fusta. De tot plegat, es conserva un certificat i us convidem a llegir el comentari que hem fet sobre el contingut: El primer armari de l’arxiu: una endreça necessària.

Així mateix, aprofitant l’ocasió i amb la finalitat de dotar-nos de major visibilitat,  el nostre Arxiu estrena logo, basat en el primer segell de l’Ajuntament, un escut parlat que apareix en la documentació municipal de finals del segle XVIII.

Més informació al web municipal.