L’Arxiu Municipal de Sant Martí Sarroca localitza tres cartells de la Festa Major de Vilafranca del Penedès i els restaura amb l’ajut de la Diputació de Barcelona.

Tres cartells de la Festa Major de Vilafranca del Penedès dels anys 1947, 1948 i 1949 van ser localitzats a l’Arxiu Municipal de Sant Martí Sarroca i han estat restaurats en el Laboratori de Conservació-Restauració de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Els cartells es trobaven plegats enmig de programes de Festes Majors de pobles del Penedès que en el seu moment van ser rebuts com a correspondència a l’Ajuntament de Sant Martí Sarroca. Hi trobem programes de Sant Sadurní d’Anoia (1942-1956), Torrelles de Foix (1939 i 1944), Santa Margarida i els Monjos (1940), Castellví de la Marca (1941), Vilafranca del Penedès (1948-1956) i el Pla del Penedès (1945).

Els tres cartells, de suport paper imprès a color, de mida 100 x 64 cm., si bé presentaven un estat de conservació bo, es trobaven plegats i presentaven deformacions, secs marcats, algun estrip i marges esquinçats amb alguna pèrdua puntual de suport degudes a la manipulació i el mal emmagatzematge. La intervenció ha consistit en una neteja mecànica en sec, aplanat, consolidació d’estrips, reintegració matèrica i cromàtica i realització d’una carpeta de conservació individual.

La consulta realitzada a l’Arxiu Comarcal de l’Alt Penedès i al Centre de Documentació Vinseum va evidenciar la seva inexistència en aquests dos equipaments i, per tant, són tres cartells que passen a formar part del patrimoni documental públic d’interès pel Penedès i per a la Festa Major de Vilafranca del Penedès, des de l’Arxiu Municipal de Sant Martí Sarroca.

L’Arxiu Municipal de Sant Martí Sarroca està adherit al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals i és assistit per un arxiver itinerant de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.