L’Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues rep el resultat del projecte de preservació digital

El passat mes de juliol es va lliurar a l’ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues les pel·lícules amb l’enregistrament de les actes municipals del Ple de l’ajuntament (1892-2015). Aquesta iniciativa  s’emmarca en el projecte iniciat per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona de preservació de documentació municipal a llarg termini.

El projecte se centra en aplicar la tecnologia piql que consisteix en fixar en una pel·lícula de polièster de 35 mm. dades estructurades i documents digitals amb l’objectiu de garantir-ne la seva preservació i accés a llarg termini. Al voltant de 500 anys.

L’obtenció de les dades es va realitzar a Sant Cugat Sesgarrigues a partir dels documents digitalitzats en un projecte anterior. A continuació, es realitzaren en un laboratori de Noruega els treballs de processament, fixació i revelat en una pel·lícula.

Cinc ajuntaments participen d’aquesta experiència innovadora en el marc de la Xarxa d’Arxius Municipals amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona.