Conèixer el Patrimoni de Llinars del Vallès.

Aquest mes de setembre es compleix un any de la posada en funcionament de “Coneix el Patrimoni de Llinars del Vallès”. Es tracta d’una vitrina situada al vestíbul de l’Ajuntament, on s’exposen peces del patrimoni documental del municipi.

Aquest espai està gestionat per l’Arxiu Municipal, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals des de 2004, mostra documents, fotografies, cartells i altres peces relacionades amb temes de la història del poble.

La primera exposició es fa fer sobre l’acta del Ple de l’Ajuntament de 1846. Va seguir una exposició del Reglament de funcionament de l’empresa La Farinera, per continuar amb l’ExpoFira de la Castanya del grup de teatre Till Tall. El desembre es va centrar sobre la Fira dels Torrons. L’any 2019 es va iniciar amb la mostra de “80 anys del final de guerra i l’explosió del camió de trilita”. Va continuar amb una mostra de la publicitat del Cinema Llinars. El mes de maig es va fer una mostra Segells municipals. Per l’estiu s’ha exposat documentació relativa a la piscina i durant aquest mes de setembre la vitrina tracta sobre la Festa Major.

L’objectiu d’aquesta iniciativa es donar a conèixer el llegat documental que conserva i custodia l’Arxiu Municipal de Llinars del Vallès,  i que dona identitat al municipi i en manté la seva memòria.