Lliurament a l'Ajuntament de Vacarisses del projecte que permet una preservació de 500 anys

L’Ajuntament de Vacarisses ha rebut de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona i l’empresa Piql, 8 rotlloe de pel·lícula amb informació essencial de l’Arxiu municipal, tractats amb una nova tecnologia que garanteix la preservació de la documentació digitalitzada amb una temporalitat fins ara no assolida de 500 anys.

Els documents municipals digitals seleccionats són de conservació permanent i de gran valor històric i cultural, es tracta de les actes del ple municipal (1861-2014), actes de la junta municipal permanent (1909-1931), eleccions municipals (1860-1905), amillarament (1861), padró d’habitants (1861-1965), llistat de refugiats de la guerra civil espanyola (1937-1942) i correspondència de racionament (1935-1937).

Altres tipus de documents conservats amb aquesta nova tècnica són 8 vídeos de memòria històrica del municipi, amb entrevistes realitzades als habitants de Vacarisses i 543 fotografies en format JPG. En total el contingut ocupa 738 gigabytes.

Tots aquest documents, l’empresa Piql, els ha gravat en un suport de pel·lícula fotosensible on les dades digitals es fixen com codis QR d’alta resolució, que posteriorment permeten recuperar la informació amb un simple reconeixement òptic de caràcters.

D’aquesta manera la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM)  de la Diputació de Barcelona, dona suport a la preservació de la documentació municipal a llarg termini, perquè les futures generacions puguin accedir a la memòria documental d’àmbit local.