L’Ajuntament d'Avinyó dona pel·lícules de nitrat a la Filmoteca de Catalunya

L’Arxiu de l’Ajuntament d’Avinyó va rebre de Cal Poset, a finals de 2019, 3 rotlles de pel·lícula en suport nitrat de cel·lulosa de 35 mm, que la família Poset va gravar a principis del segle XX, aproximadament l’any 1910.

Cal Poset és una casa històrica, del segle XVIII, situada al centre d’Avinyó, que l’Ajuntament va comprar a finals del 2017 als hereus de la família Fort Posa, amb tot el contingut interior; elements i objectes que hi havia d’entre principis del segle XX i fins els anys 70.

A finals de 2019, l’Oficina de Patrimoni Cultural va fer un inventari de part de la col·lecció de la casa i va lliurar a l’Arxiu  Municipal la documentació, les fotografies, les postals i les pel·lícules de nitrat que es van trobar a la casa.

Les pel·lícules de nitrat són originals; 2 del rotlles recullen el què sembla un ral·li de cotxes de principis de segle XX i en el tercer hi ha imatges marines, una barca que sembla esportiva dins del mar i un port.

Per tal d’esbrinar tot el contingut dels fotogrames, i per veure l’estat de les pel·lícules i mirar que gaudeixin d’una bona conservació, l’Arxiu es va posar en contacte amb el Centre de Conservació i Restauració Filmoteca de Catalunya, que ens va informar del seu sistema de donació.

La setmana passada, l’alcalde d’Avinyó i l’arxivera itinerant de la Diputació van fer lliurament de les pel·lícules de nitrat al Centre de Conservació i Restauració Filmoteca de Catalunya, on elaboraran per l’Ajuntament d’Avinyó, un informe de valoració de les pel·lícules, un contracte de comodat i una còpia videogràfica de forma gratuïta.

Per últim destacar que l’Arxiu de l’Ajuntament d’Avinyó forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2005.