L'Arxiu Municipal de Granollers presenta la programació de la Setmana Internacional dels Arxius (de l'1 al 14 de juny)

L'Arxiu Municipal de Granollers programa la commemoració de la Setmana Internacional dels Arxius entre els dies 1 i 14 de juny

De l’1 al 9 de juny: Granollers 1931- 1938: Exposició virtual amb fotografies del fons de l’Arxiu, que presenta una panoràmica de la ciutat des de la proclamació de la República fins al bombardeig de maig de 1938.

De l’1 al 14 de juny: Concurs online: Els enigmes de l’Arxiu. Fes recerca a través dels portals online de l’Arxiu Municipal i endevina totes les respostes. El dia 15 de juny entre els guanyadors es farà un sorteig per un premi final.

2 de juny: El document del mes de juny: Relat de Josep Estapé: El Bombardeig. Les primeres 8 hores, després del bombardeig a Granollers, el 31 de maig de 1938.

Del 2 al 5 de juny: 8 Vídeos de presentació dels més 200 documents digitalitzats i disponibles online a l’Arxiu Digital del projecte: 31 de maig de 1938, relats d’un bombardeig al Canal de Youtube de l’Arxiu.

9 de juny: Presentació del nou Portal de l’Arxiu d’Imatges de l’Arxiu Municipal de Granollers.

A partir d’ara, a més de les fotografies, es podran consultar: Films, Exposicions i Fonts Orals dels fons de l’Arxiu.

9 de juny: Participació en el projecte col·lectiu dels arxius de Catalunya per el Dia Internacional dels Arxius, amb el testimoni de Cinta Cantarell.

10 de juny: Nou contingut a l’Arxiu Digital: Més de 6.000 pàgines de nous documents d’arxiu (1438- 1927) i més de 16.000 pàgines noves de premsa i butlletins (1992-2008).

11 de juny: Presentació de la feina realitzada pels voluntaris que han participat en els projectes col·laboratius de l’Arxiu durant el confinament.