La vida al carrer entre la República i la Guerra Civil, a la nova exposició de l'Arxiu Municipal de Granollers

Des d'aquest dimecres, 15 de maig, es pot visitar l'exposició Granollers 1931-1938, a la planta baixa de l'edifici de l'Ajuntament de la plaça de la Porxada, 6. Aquesta mostra substitueix l'exposició Gegants i capgrossos de Granollers, i, per tant, és la tercera que acull aquest espai expositiu de la ciutat. La nova mostra, emmarcada en la commemoració del 75è aniversari del bombardeig de Granollers durant la Guerra Civil, es podrà visitar fins al 16 d'agost. A més, s'hi incorporaran les possibles noves aportacions d'imatges de la ciutadania a l'Arxiu Municipal de Granollers, que, alhora, ampliaran el fons local vinculat a aquesta època.

En aquesta exposició, es mostren 14 fotografies de l'Arxiu Municipal, dels fotògrafs Josep Bosch, Joan Canal, Joan Guàrdia i Llobet i Font, imatges que formen part del Fons de l'Ajuntament de Granollers, del Fons Foto Bosch i de la Col·lecció Josep Garrell i Soto. Il·lustren l'estació del tren de França, la proclamació de la II República, el mercat, el Grup Escolar Concepció Arenal, l'equip de bàsquet femení, la I Volta a Granollers d'Atletisme i la celebració del dia de la mare, durant aquell període. També, els fets de l'octubre de 1934, l'homenatge a Pau Casals, els primers moviments antifeixistes, la Marxa de la Columna del Vallès Oriental i la Porxada bombardejada el 31 de maig de 1938.

L'exposició Granollers 1931-1938 forma part de la programació de Can Jonch. Centre de Cultura per la Pau amb motiu del 75è aniversari del bombardeig. Precisament, coincidint amb la inauguració d'aquesta mostra, s'agraeix la col·laboració de les persones que, amb el seu testimoni, han participat en la recollida de fonts orals sobre la Guerra Civil i el bombardeig de Granollers. El testimoni de les 43 persones entrevistades amb aquest objectiu s'ha incorporat a la secció de Fonts Orals de l'Arxiu Municipal de Granollers.