Mostra documental CASTELLBISBAL 180 ANYS ENRERE: LA PRIMERA GUERRA CARLINA (1833-1840)

Amb motiu de la celebració el 9 de juny, del Dia Internacional dels Arxius, el Servei d'Arxiu Municipal de Castellbisbal organitza una mostra de diversos documents històrics del fons municipal.

La mostra repassa, a través d'una selecció de documents originals, les conseqüències que va tenir la Primera Guerra Carlina a Castellbisbal entre els anys 1833 i 1840, coincidint amb els 180 anys de la mort del rei Ferran VII,  i  de l'inici de la guerra civil que va afrontar els partidaris de la reina-regent Maria Cristina i la reina-nena Isabel II, filla de Ferran VII; i els partidaris de Carlos Maria Isidro de Borbón (Carles V), germà del difunt rei.

La guerra civil es va estendre amb més o menys força pel regne, especialment al nord peninsular i a zones interiors del principat de Catalunya entre els anys 1833 i 1840.

Tot i que fora de les principals zones de control carlines, Castellbisbal va patir els efectes del conflicte dinàstic, especialment amb atacs de bandes armades.

La mostra es podrà visitar al vestíbul de l'Ajuntament de Castellbisbal (avgda. Pau Casals, 9 de Castellbisbal) del 3 al 21 de juny de 2013