L'Arxiu Municipal de Gavà restaura l'estendard de l'Ateneu Popular de Gavà

L’Ateneu Popular de Gavà era una associació fundada el 1910 que aplegava els gavanencs seguidors dels idearis de la Lliga Regionalista. La primera seu de l’entitat va ser el Cafè de la plaça i després es va traslladar a la Rambla on es va instal·lar la primera escola de l’Ateneu, a la qual assistien els fills dels socis de l’entitat.

L’Escola de l’Ateneu disposava d’un estendard que s’utilitzava en ocasions especials. És tracta d’una ensenya datada l’any 1913, obra de Pepita Brunet, que combina la pintura i el brodat sobre una base tèxtil.  Aquesta peça va ser donada per Jaume Conejero al Centre d’Història  l’any 2011.

És un element molt peculiar que per les seves característiques va suposar una important incorporació al fons. Atès que era necessari preservar-lo en òptimes condicions se’n va encarregar la restauració al Museu Tèxtil de Terrassa, que ha efectuat una magnífica tasca de neteja i reposició. La restauració ha estat finançada per la Diputació de Barcelona.

Etiquetes:
Restauració