L’Arxiu Municipal restaura vuit pergamins medievals

Bon dia,

Us adjunto aquesta notícia. Voldria agraïr aquí el suport de l'Oficina del Patrimoni Cultural per fer possible aquesta restauració.

_____________________________________

L’Arxiu Municipal ha enriquit el seu fons documental gràcies a la restauració de vuit pergamins dels segles XV i XVI que es trobaven en mal estat de conservació. Tot i que encara no s’ha fet la transcripció dels documents restaurats, sí que s’ha comprovat que es tracta de contractes i documents notarials redactats durant la baixa edat mitjana.

Pel que fa al cost de la restauració, aquest ha estat assumit, en la major part, per la Diputació de Barcelona dins del Programa de restauració de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals, i l’Ajuntament només hi ha hagut de fer una aportació de 200 euros.

Els pergamins restaurats aquest any 2013 s’afegeixen al set que ja es van restaurar durant l’any passat seguint la mateixa línia de col·laboració amb la Diputació. D’aquesta manera, a hores d’ara, l’Arxiu Municipal compta amb una quinzena de pergamins en perfectes condicions que estaran disponibles perquè historiadors i investigadors els puguin consultar.

Procés de restauració
Els documents han estat restaurats pel taller de restauració Teixell SCP que ha hagut de resoldre les diverses alteracions que presentaven. En aquest sentit, a més de tenir molta pols i brutícia superficial, estaven estripats i doblegats i, en la majoria dels casos, tenien les vores malmeses.
Les tasques de restauració dels documents han permès deixar-los en perfecte estat perquè puguin ser consultats. A més, l’Arxiu Municipal reuneix totes les condicions per tal que els documents no pateixin alteracions d’ara endavant.

Una actuació més de recuperació del patrimoni
Aquesta restauració forma part de les actuacions que està duent a terme l’Arxiu Municipal per tal d’inventariar i preservar els documents relacionats amb la història de la vila. Amb més d’un quilòmetre lineal de documents, el fons documental de l’Arxiu permet investigar múltiples aspectes de Castellbisbal i, especialment, la seva història, transformació del territori o l’evolució demogràfica.
Així mateix la restauració dels pergamins s’inscriu en les activitats que s’estan duent a terme en el marc de l’Any del Patrimoni de Castellbisbal.

FOTOGRAFIA. Abans i després dels documents restaurats. Autor de la fotografia: Teixell SCP