L’Arxiu municipal de Torelló celebra el Dia Internacional dels Arxius amb una xerrada sobre el 1714 a Torelló

‘Torelló durant la Guerra de Successió: reconstruint la història’ és el títol de l’activitat que ha organitzat l’Arxiu Municipal de Torelló per a celebrar la Setmana Internacional dels Arxius. La conferència anirà a càrrec de Lluís Toneu, historiador i membre de TILBO (Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica), que parlarà sobre la recerca que ha fet l’entitat entorn als esdeveniments de 1714 a la vila.

La xerrada, d’un marcat caràcter divulgatiu, exposarà les dificultats i vicissituds del procés de recerca històrica que ha dut a terme TILBO, alhora que es posaran sobre la taula els resultats i les línies d’investigació encara obertes al voltant dels fets de 1714 a Torelló. L’acte tindrà lloc dijous vinent, 12 de juny, a les 8 del vespre, a l’Arxiu municipal de Torelló.

La xerrada s’organitza en el marc de la celebració del 9 de juny, Dia Internacional dels Arxius, data en què la UNESCO va crear el Consell Internacional d’Arxius (CIA/ICA) l’any 1948. Per a celebrar l’efemèride, els arxius catalans celebren la Setmana Internacional dels Arxius del 9 al 15 de juny, durant la qual organitzen diverses activitats per a donar a conèixer i promoure el paper dels arxius en la nostra societat.