MARTORELLES, UN POBLE AMB LLUM PRÒPIA

Martorelles, en el marc del Projecte Energiètica, està realitzant un conjunt d’accions encaminades a incentivar l’estalvi i l’eficiència  en l’ús de l’energia.

És amb aquest propòsit que, el proper dia 18 de setembre a les 12 del migdia,  el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya en combinació amb l’Arxiu Municipal de Martorelles presenten una mostra que posa de manifest la importància de l’energia que, fins i tot, durant la Guerra Civil va ser convertida en objectiu bèl·lic tal com es pot comprovar a l’exposició “Catalunya Bombardejada” que ha cedit la Generalitat de Catalunya i que es podrà visitar a la Masia de Carrencà fins el proper 29 de setembre.

La  primera part de la mostra presenta l’arribada de l’electrificació i l’enllumenat a Martorelles, així com també, algunes dades curioses sobre el període de la Guerra Civil al nostre poble.

L’exposició, produïda pel Memorial Democràtic, recorda les més de cinc mil víctimes mortals i els milers de ferits a conseqüència dels bombardejos feixistes durant la Guerra Civil.  Destaca també, la resistència ciutadana davant l’atac indiscriminat i sistemàtic a nombrosos municipis catalans allunyats en aquell moment del front de guerra. El darrer apartat, està dedicat a un episodi poc conegut però de gran transcendència: els bombardejos sobre les centrals hidroelèctriques amb l’objectiu de paralitzar la indústria catalana. Aquests atacs es van succeir durant tot l’any 1937 i els primers mesos del 1938 i van fer arribar de sobte els horrors de la guerra a unes poblacions que fins aquell moment se n’havien mantingut allunyades.

La inauguració comptarà amb la presència de Romuald Velasco, alcalde de Martorelles i Marc Candela, regidor de Cultura de Martorelles entre d’altres autoritats.