L’Ajuntament de Casserres ha continuat la digitalització del seu fons municipal, una actuació que s’emmarca dins el programa de digitalització que es porta a terme des de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i que enguany suposa la digitalització d’actes municipals, padrons municipals d’habitants, llibres d’amillarament, cadastres, atermenaments, llibres de juntes i comissions municipals, decrets d’alcaldia i tota la documentació conservada anterior al segle XIX de 53 ajuntaments de la província de Barcelona.
Els treballs, que es duen a terme a les pròpies instal·lacions de l’Arxiu, consisteixen en digitalitzar les actes municipals dels anys 1923 a 2009. També es digitalitzen el cens de Patiño de 1766, els llibres d’amillarament (1863-1953), els padrons municipals d’habitants i fulls padronals (1924-1996), els llibres d’actes de la Comissió Municipal Permanent (1924-1932), el llibre d’actes de la Junta Municipal de Sanitat (1909), les actes de la Junta Municipal d’Ensenyament (1955-1966), els llibres d’actes de la Junta Local de Primer Ensenyament (1916) i els llibres de resolucions d’alcaldia (1970-1992). En total, es digitalitzaran més de 16.000 documents que s’emmagatzemaran en suport informàtic i, més endavant, els que siguin de lliure accés, es posaran a disposició dels investigadors i de la ciutadania en general a través de la xarxa.
Aquest projecte de digitalització suposa la salvaguarda d’aquesta documentació i la preservació dels originals, ja que a partir d’ara ja no serà necessari manipular-los per tal de consultar-los, de manera que es garantirà la seva conservació permanent.
A banda de la salvaguarda de la informació que contenen i de la preservació física de la documentació, el programa de digitalització també pretén fomentar l’accessibilitat i la difusió d’aquests fons documentals.
Enllaços:
[1] https://xam.diba.cat/
[2] https://xam.diba.cat/members/rumbosa
[3] https://xam.diba.cat/node/1789