Tertúlia a l'Arxiu Municipal de Granollers: "Els aprenents d'oficis a Granollers dels anys 30 als 50"

dimarts
Febrer 2014
Data de finalització: dimarts, 18/02/2014 - 19:00

Amb el testimoni del granollerí Joan Pi Cabanas, mecànic jubilat i molt implicat en la vida cultural, social i política catalana. En aquest sentit, cal destacar que va ser fundador i president de l'Associació d'Exinternats del Franquisme a Catalunya, entre els anys 2001 i 2010.

La trobada forma part del cicle Les tertúlies de l'Arxiu, de l'Arxiu Municipal de Granollers.

Hi pot assistir tohom qui vulgui descobrir o compartir relats en primera persona sobre el tema proposat, un de diferent cada mes, sempre, d'interès històric. En aquesta activitat, doncs, la participació ciutadana ajuda a conèixer millor Granollers i a difondre la història local.

Amigó i Barbeta, Jordi

Moltes felicitats arxiu de Granollers per aquesta proposta idònea per les dates d'oblit que ens toquen viure. No puc estar-me de manifestar-vos la nuesa, i el calfred que m'han agafat en veure l'imatge, només feia dos mesos del bombardeig de la ciutat pels mateixos que convocaven la manifestació per celebrar la caiguda de Madrid i el final o el principi de tot plegat. Em pregunto al veura-la que seria de nosaltres sense els arxius d'imatges? I sense la feina dels arxivers i les arxiveres que els omplen de contingut i els posen a l'abast de tothom?

Un document podria explicar en paraules el que podem veure, intuir, imaginar amb una atenta observació de la imatge? Por, obligació, satisfacció, fàstic, absències, calia fitxar...?