L'Arxiu Municipal de Granollers dedica la seva tertúlia de maig als orfes de la Guerra Civil

dimarts
mai 2014

La trobada d'aquest mes del cicle Les tertúlies de l'Arxiu, de l'Arxiu Municipal de Granollers, està inclosa en la programació municipal per commemorar el 76è aniversari del bombardeig del 31 de maig de 1938 a Granollers.

Aquesta tertúlia, titulada “Sobreviure a la postguerra. Els orfes de la Guerra Civil”, comptarà amb el testimoni de granollerins i granollerines que van perdre els seus pares durant aquest conflicte bèl·lic. Alguns d'aquests orfes participaran en aquesta trobada i d'altres hi seran presents per mitjà de fragments d'entrevistes i fotos seves de l'epòca. Aquesta documentació és el resultat d'un projecte de l'Arxiu Municipal de Granollers i tres col·laboradors d'aquest equipament, Lambert Botey, Anna Maimir i Carme Giménez, un treball en procés d'elaboració que tots tres explicaran a l'inici d'aquesta tertúlia.

De moment, s'han identificat 170 orfes de la Guerra Civil a Granollers, d'acord amb la documentació conservada en aquest Arxiu.