Presentació del "Diplomatari de Sant Llorenç del Munt (1102 - 1230)"

El proper dimecres 30 d'abril, a les 18:00 h., es presenta al Casal de Cultura (c. Pere Aldavert, 4) el "Diplomatari de Sant Llorenç del Munt (1102 - 1230)". Es tracta del número 66 de la "Col·lecció Diplomataris" de la Fundació Noguera i és la continuació del treball publicat per Pere Puig i Ustrell l'any 1995 i que comprenia, en tres volums, el diplomatari dels segles X i XI. Aquests 318 pergamins, dispersos en diversos centres (Arxiu de la Corona d'Aragó, British Library, Biblioteca de Catalunya o l'Arxiu de l'Abadia de Montserrat), es recullen en aquesta publicació gràcies al treball d'un grup d'arxivers, historiadors i diplomatistes encapçalat per Pere Puig i Ustrell, i format per Joan Soler i Jiménez, Vicenç Ruiz i Gómez, Javier Robles i Montesinos, i Alan Capellades i Riera.

L'Ajuntament de Matadepera, a través del seu Arxiu Municipal, ha col·laborat econòmicament en la consecució de les feines prèvies a l'edició, per tal de fer possible aquesta important publicació dins el món de la difusió del patrimoni documental, i com a part de les actuacions previstes per a la celebració de l'any del Mil·lenari matadeperenc (any 2013). El pròxim dia 30 d'abril, els autors del volum, la Fundació Noguera i l'Ajuntament de Matadepera presentaran conjuntament una edició que complementa i amplia el treball previ de Pere Puig, i que ha de facilitar la consulta i la investigació històrica d'un periode encara poc treballat a nivell local.

Pastallé, Pere

Primer de tot felicitar al Jaume per la feina i per la seva implicació i als autors, al Vicenç Ruíz i a la Fundació Noguera per la feina feta.

No vaig assistir personalment a la presentació del Diplomatari però la he pogut seguir pel canal de TV Matadepera. Pels que s'animin:

En fi, felicitats a tots.