Els ajuntaments de Copons i de Sant Pere Sallavinera ja tenen les actes del Ple digitalitzades

Ahir, l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona va fer entrega als ajuntaments de Copons i Sant Pere Sallavinera de dos discs durs amb els treballs de la digitalització dels llibres d’actes del Ple dels respectius municipis.

Aquesta acció s’emmarca dins del programa de digitalització que dur a terme la Xarxa d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, i que té com a objectius la conservació, l’accessibilitat i la difusió de les actes del ple municipals, considerada la documentació essencial dels ajuntaments tant per garantir la seva gestió interna com per a la consulta i recerca històrica dels usuaris externs.

L’Oficina de Patrimoni Cultural sufraga al totalitat del cost de la digitalització dels llibres d’actes del municipis que formen part del Programa de Manteniment, com és el cas de Copons i Sant Pere Sallavinera.

Pel que fa a Copons, s’han digitalitzat més de 6.000 pàgines d’actes que comencen  a l’any 1852 i que arriba fins a l’any 2015.A Sant Pere Sallavinera, per la seva banda, s’han digitalitzat més de 2.200 pàgines que van des de 1934 fins l’any 2014.

Properament, a més, aquestes actes seran incorporades al portal Arxius Municipals Digitals (www.diba.cat/amd ), desenvolupat des de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i que permet la consulta de manera conjunta de les actes de diferents municipis, exceptuats els darrers 50 anys per raons de protecció de dades.

Temes:
Exposicions