Els arxius de Navàs i Tiana participen a l’exposició “L’ENVELAT. Arquitectura singular i símbol de la Festa Major”

Els arxius municipals de Navàs i Tiana, arxius que formen part de la Xarxa d’Arxius Municipals que depèn de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, participen en aquesta exposició, promoguda per la Direcció General de Cultura Popular, Associacionisme i Acció Culturals de la Generalitat de Catalunya, que s’emmarca en els actes de celebració del Bicentenari de la Festa Major de Gràcia, que és objecte de commemoració per la Generalitat de Catalunya l´any 2017. Actualment la podem veure als Jardinets de Salvador Espriu de Barcelona, des del 2 de maig i fins al 11 de juny de 2017.

L’objectiu d´aquesta exposició és rescatar de l´oblit i posar en valor l´envelat com a bé patrimonial, com un fet social rellevant i com a arquitectura singular.

L’Arxiu Municipal de Navàs hi col·labora aportant una fotografia, d’autor desconegut, referent als actes de la Festa Major on es poden veure alguns gegants i nans, acompanyats d’una munió de gent al davant de l’envelat.

L’Arxiu Municipal de Tiana hi col·labora tot aportant dos documents en els que es veu clarament la planta de l’envelat, la seva ubicació i la distribució de l’interior (les cadires i llotges disposades per al ball o per a la funció, on es situava l’orquestra o l’escenari, on era la zona de presidència...). Aquests dos documents es corresponen a les plantes dels envelats muntats un a l’any 1940 i l’altre al 1950.

Alhora, volem destacar que en aquesta exposició també hi participen altres arxius municipals que pertanyen a la Xarxa d’Arxius Municipals, concretament a la Central de Serveis Tècnics, com poden ser Argentona, Cardedeu, Granollers, Malgrat de Mar, Molins de Rei, Parets del Vallès, Sabadell i Sant Andreu de Llavaneres.

Amb aquesta acció, participem i fem possible la difusió del patrimoni documental que es preserva i conserva en els nostres Arxius Municipals. Podeu trobar més informació d’aquesta exposició en aquest enllaç