L’Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) ha rebut 38 aportacions de particulars i entitats durant el 2019

L’any 2019 l’Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) ha rebut 38 ingressos fets per 36 particulars i 2 entitats de la ciutat. D’aquests ingressos 24 han estat donacions i 14 cessions. El passat dimecres a la tarda es va fer a l'Ajuntament de Granollers l’acte anual d’agraïment institucional per aquestes aportacions que incrementen el patrimoni documental de la ciutat.

La tipologia documental d’aquests ingressos està formada per 5.673 documents icònics (962 fotografies en paper, 4.179 fotografies digitalitzades, 222 diapositives, 2 fotografies en placa de vidre, 33 negatius, 172 audiovisuals digitals, 2 pel·lícules pathé baby, 3 dibuixos i 4 postals), 2,93 metres de documents textuals (manuscrits, mecanografiats i impresos), 86 documents textuals digitalitzats, 15 plànols i 9 objectes. L'interval cronològic de la documentació va de 1880 a 2019.

Les persones que han donat o cedit documentació al AMGr durant el 2019 són: Agustí Fernández Planas, Angelina Just Rovira, Anna Maria Bosch Riera, Carme Barbany Triadó, Conrad Triquell Castelló, Francisco Javier Viñamata Camp, Francesc Abarca Fontseca, Francesc Brichs Oliveras, Francesca Guàrdia Puntí, Isabel Garcia Caballo, Isabel Serra Ventura, Jacqueline Andrés Bein, Jaume Canal Viladot, Joan Caballeria Padró, Joan Ventura Taulats, Jordi Saurí Conejero, Josep Estapé Guàrdia, Josep Maria Farnés Sararols, Josep Maria Vila Cortinas, Josep Ventura Fortuny, Lola Gadea Vila, Maria Isabel Moreno Costa, Maria Teresa Guàrdia Puntí, Montserrat Maymó Torrents, Montserrat Fabregas Vivé, Montserrat Sol Prades, Octavi Sastre Vidal, Pere Cornellas Aligué, Pere Diumaró Pou, Pere Pellicer Bellavista, Piedad Alonso Pérez, Rafaela Gironella Molet, Ramon Ferrandis Noguera, Ricard Caussa Calzada i Teresa Garrell Traveria. També Francina Gómez Ars en nom del Teatre de Ponent i Jordi Mas Pou en nom del Club Natació Granollers.

Les aportacions rebudes esdevenen testimonis d'història local que, un cop descrits i classificats, es posaran a l'abast de tothom perquè es puguin consultar a l'AMGr.

Temes:
Exposicions