Les actes del ple de 15 ajuntaments a la xarxa

Benvolgut/da,

Com us informàvem ahir, us presentem el nou aplicatiu Arxius Municipals Digitals http://www.diba.cat/amd/ que posa a l’abast de tothom més de 102.000 pàgines corresponents a les actes dels plens municipals de 15 ajuntaments de la província de Barcelona que són Avià, Avinyonet del Penedès, Callús, Folgueroles, Guardiola de Berguedà, Gurb, Llinars del Vallès, el Pont de Vilomara i Rocafort, Olèrdola, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Pere de Vilamajor, Sant Quirze Safaja, Santa Maria de Palautordera, Tona i Ullastrell, inicialment, que comprenen un període que va des de l’any 1754 fins al 1961.

Aquests ajuntaments formen part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) que coordinem des de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Com ja sabeu, actualment la XAM està formada per 212 municipis, i inclou, per una banda, la Central de Serveis Tècnics, que garanteix la gestió compartida de serveis i de recursos arxivístics entre 80 municipis que disposen d’un responsable tècnic propi al seu Servei d’Arxiu Municipal, és a dir, vosaltres; i per l’altra, un Programa específic de Manteniment que dóna servei a 132 municipis de menys de 10.000 habitants, que no tenen responsable tècnic, però que han estat prèviament organitzats per l’Oficina de Patrimoni Cultural i que són assistits de forma continuada i directament per l’equip d’arxivers itinerants de l’OPC de la Diputació.

L’aplicatiu Arxius Municipals Digitals s’inicia amb les actes del Ple de l’Ajuntament perquè són una font d’informació essencial en relació a la vida política, econòmica i social dels municipis.

La conservació, l’accés i la difusió del patrimoni documental local a través de l’aprofitament de les TIC són objectius essencials dels arxius municipals dels ajuntaments envers la societat i la Diputació de Barcelona coopera amb els ens locals per acomplir satisfactòriament aquests objectius.

Volem compartir la satisfacció d’aquests moments amb vosaltres, és a dir, la Xarxa d’Arxius Municipals, amb la voluntat que aquesta modesta fita vagi creixent gràcies al treball en xarxa i amb molts més documents...!

Jaume Enric Zamora Escala

Oficina de Patrimoni Cultural