Apunts

Iniciem la celebració del 20è aniversari de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona

Enguany es compleixen 20 anys de l’existència de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) amb què la Diputació de Barcelona assisteix els ajuntaments de la província per tal de garantir la correcta gestió del seu patrimoni documental local.

Durant el 2024 s’organitzen diverses accions com la publicació de càpsules divulgatives i una exposició virtual per donar a conèixer les aportacions dels arxius municipals al servei de la ciutadania.

Continuem publicant els instruments de descripció dels arxius municipals de la Xarxa d’Arxius Municipals en dades obertes

Al portal de dades obertes de la Diputació de Barcelona seguim publicant els instruments de descripció dels arxius municipals adherits al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals, coordinada per l’Oficina de Patrimoni Cultural.

Aquest primer trimestre de 2024 hem posat en marxa el Cercle d’Arxius

Enguany, des de l’Oficina de Patrimoni Cultural hem incorporat la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) en el projecte Cercles de Comparació Intermunicipals (CCI) que podem resumir com la metodologia que ens permetrà substituir l’enquesta anual que passàvem als arxius municipals de la Central de Serveis Tècnics de la XAM per un altre model d’enquesta que ens portarà més avantatges i beneficis a l’hora de gestionar i analitzar les dades dels arxius de la XAM.

Reforcem l’assessorament en la preservació del patrimoni documental dels arxius del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals

L’any 2018, des de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, vàrem engegar una línia de treball centrada en les activitats de conservació-restauració per tal de reforçar el suport en la preservació del patrimoni documental dels arxius que formen part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals.

L'Arxiu Municipal de Santa Eulàlia de Riuprimer vetlla per la preservació del seu patrimoni documental

L’Arxiu Municipal de Santa Eulàlia de Riuprimer ha gestionat darrerament els treballs de conservació preventiva de diferent documentació antiga deteriorada.

Donació de dues pel·lícules dels anys 1979 i 1980 de l’escola a l’Arxiu Municipal de les Masies de Roda

L'Arxiu Municipal de les Masies de Roda ha rebut una donació de dues pel·lícules del senyor Jacint Vilamala.

Es tracta de dues pel·lícules, en format Súper-8, filmades pel mateix Jacint Vilamala sobre una festa de final de curs escolar i una obra de teatre escolar a les Masies de Roda, durant els anys en els quals la mestra de l’escola era Maria Teresa Verdaguer Dodas. La primera pel·lícula es titula “Festa final de curs escolar”, de l’any 1979, i la segona és una obra de teatre “L’home de que vola”, de l’any 1980.

L’Arxiu de Granollers agraeix la tasca dels 38 voluntaris i voluntàries d’aquest curs

Dijous 6 de juny va tenir lloc a Can Jonch de Granollers la trobada de voluntàries i voluntaris de l’Arxiu Municipal, una activitat inclosa en la Setmana Internacional dels Arxius (SIA) per reconèixer i agrair la tasca de les 38 persones que des del setembre passat han participat al taller de descripció de correspondència, al grup de documentació de fotografies i a les col·laboracions des de casa i esp

Comença la Setmana Internacional dels Arxius !

En el marc de la Setmana Internacional dels Arxius i per celebrar el vintè aniversari de la creació de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM), la Diputació de Barcelona presenta l’exposició virtual «Som 250» a través del portal web https://www.diba.cat/web/exposicions/-/som-250.

Participem al I Seminari “ARXIUS I TURISME”

Amb la comunicació “Empremtes de les primeres vacances d’estiu: inici de les exposicions virtuals de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona”, hem participat al I Seminari "Arxius i turisme".

La família Borralleras Soler fa donació d’una col·lecció de documents a l’Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès

L'Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès ha rebut una donació de documents de la família Borralleras Soler.