CESSIÓ DEL FONS DOCUMENTAL D’ANTONI TARRIDA

La família d’Antoni Tarrida cedeix el seu fons documental a l’Arxiu Municipal de Gavà. La cessió es va formalitzar el dia 8 de gener amb la signatura d’un conveni.

L’Antoni Tarrida va estar sempre vinculat a l’Arxiu Municipal de Gavà. La seva experiència i els seus coneixements el van convertir en un dels col·laboradors més fidels. Era habitual que participés en les entrevistes, taules rodones, xerrades o conferències que organitzava aquest equipament municipal. Bona part d’aquests coneixements els va plasmar en els tres llibres que va publicar, els dos últims coordinats des de l’Arxiu. Per totes aquestes raons, l’Antoni sempre havia manifestat la voluntat de cedir el seu fons documental a l’Arxiu Municipal de Gavà. Quan va morir, el juny de 2010, la seva família es va posar en contacte amb els responsables de l’equipament per gestionar-ne la cessió.

El fons Antoni Tarrida està integrat per la documentació produïda i recollida per l’Antoni Tarrida com a cronista, activista cultural i polític. També conserva documentació de caràcter particular. Les dates de la documentació oscil·len entre 1908 i 1999. Hi ha algunes còpies de documentació de dates anteriors, com un document de 1577.

El fons conté documentació sobre Història (notes i reculls d’informació, sobretot de Gavà), activitats culturals (relativa al funcionament del periòdic Brugués i l’Agrupació Fotogràfica Gavà, reculls de premsa, programes d’actes...) i sobre l’activitat política d’Antoni Tarrida com a regidor (programes polítics, convocatòries...). També hi ha una col·lecció de fotografies, dibuixos, llibres (especialment escolars) i revistes antigues. La documentació ja es troba inventariada i a l’abast de tothom que vulgui consultar-la.

Membre inactiu

Però si no ho heu fet, caldria recollir alguns objectes del jardí de la casa d'en Tarrida i traslladar-los al museu, especialment un projectil de catapulta de granit que procedeix de Les Sorres i un finestral partit, pretesament neo-romànic, que procedeix d'una masia del nucli.