Article sobre la mestra Ana Gavín i la revista escola El Carol (1933-1935).

L’investigador mexicà Fernando Jiménez ha publicat en un volum col·lectiu de la Fundació Càtedra Enric Soler i Godes de la Universitat Jaume I de Castelló de la Plana un article sobre la mestra de Vallbona d’Anoia Ana Gavín Escarrá.

El llibre es titula Les mestres freinetistes dels anys trenta i es centra en les aportacions de les mestres seguidores del moviment Freinet que van arribar a tenir una entitat pròpia.

L’investigador mexicà en una visita a Catalunya l’any 2014 visità l’arxiu municipal de Vallbona d’Anoia i va poder observar directament la revista escolar El Carol, així com també el fons del mestre Josep Masclans, contemporani d’Ana Gavín.

L’arxiu municipal de Vallbona d’Anoia forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals coordinada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Actualment hi ha la proposta de digitalitzar els 13 números de la revista El Carol de 1933 a 1935 que actualment es troben en una col·lecció particular i fer-ne la difusió.

Temes:
Exposicions