Difusió de vídeos del Cross de Calldetenes

L’Ajuntament de Calldetenes a través del Servei d’Arxiu Municipal assistit pel Programa de Manteniment d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, ha publicat tres vídeos del Cross de Calldetenes i un del campionat estatal de curses de camps a través.

Dins el marc de la recuperació de la memòria històrica recent i gràcies a la donació que en va fer el Club Atlètic Saturn, l’Arxiu Municipal de Calldetenes ha recuperat quatre cintes històriques dels anys 1964, 1975 i 1976 sobre una de les curses atlètiques més emblemàtiques del campionat de Cross, cursa que ha celebrat la seva 58ena edició.

Si bé la qualitat de les imatges no és òptima, el testimoni del document gràfic que permet apreciar tant els canvis en la pràctica de l’atletisme, com els participants, com els circuïts, com els canvis l’entorn de Caldletenes, en justifiquen la seva publicació.

En conclusió, aquesta acció garanteix la conservació i l’accessibilitat de la memòria documental d’àmbit local, possibilitant a partir d’ara la seva difusió per mitjans telemàtics al conjunt de la ciutadania.

El vídeos es poden veure a

Taulé Tello, Albert

Molt bé. Interessant. Imatges en moviment a la Comunitat de la XAM.