L'Arxiu Municipal de Matadepera recull fotografies per commemorar el Mil·lenari

Des de fa ja uns mesos, l'Arxiu Municipal de Matadepera recull fotografies del monestir de Sant Llorenç del Munt en una campanya de caire popular que s’inscriu als actes del Mil·lenari del municipi.

Prenent com a punt de partida la dotació de terres que l’any 1013 fan els comtes de Barcelona a favor del monestir, consagrat el 1064, aquest any en curs la història i el patrimoni han esdevingut protagonistes de les festes del poble, conferències, cursos, i tot tipus d’actes. Tot i que la Festa Major finalitzava aquest passat dilluns 2 de setembre, l’agenda presenta diverses propostes fins a finals d’any que cal destacar. Entre aquestes, la xerrada que l’Arxiu Municipal de Matadepera organitza de cara al 27 de setembre, dins els actes que se celebren a tota Catalunya en motiu de les Jornades Europees de Patrimoni.

L’acte és el punt i final d’una recollida popular de fotografies del monestir de Sant Llorenç del Munt. El Mil·lenari de Matadepera no es pot entendre sense el monestir benedictí, un element d’interès arquitectònic i arqueològic que esdevé de gran interès patrimonial per tots els pobles lligats al Parc de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac. Tot plegat una excusa perfecte per difondre la importància del patrimoni documental, amb una visió més contemporània del monestir gràcies als documents fotogràfics i audiovisuals. Una trobada oberta a la participació de tothom, on l’Arxiu Municipal de Matadepera farà difusió dels seus fons i col·leccions, a la vegada que comparteix aquelles imatges que els ciutadans vulguin cedir per aquesta ocasió.

A més, durant tot aquest any 2013, des de l’Arxiu Municipal s’ha elaborat un bloc per destacar continguts i notícies referents al Mil·lenari de Matadepera:

* El logo del Mil·lenari és obra del Col·lectiu d'Art de Matadepera.