CESSIÓ DELS PERGAMINS DE LA CÚRIA DEL CASTELL A L’ARXIU MUNICIPAL DE TORELLÓ

L’Ajuntament de Torelló i l’Associació d’Estudis Torellonencs (ADET) van signar, el passat 30 de juliol, un conveni per a la cessió dels Pergamins de la Cúria del Castell de Torelló a l’Arxiu Municipal.

El fons està format per un total de 650 pergamins, d’una cronologia compresa entre el S.XII i el S.XVII. Es tracta de documentació de caràcter jurídic, fruit de les activitats de la Cúria, òrgan que s’encarregava de l’administració de justícia a tot el terme del Castell de Torelló, que en l’actualitat es correspondria amb el territori de la Vall del Ges.

L’ingrés d’aquest fons a l’Arxiu Municipal suposarà l’aplicació d’un tractament de restauració en el seu conjunt per tal de tractar doblecs, estrips i algunes pèrdues de suport, tot i que en general el seu estat de conservació és relativament bo.

La importància d’aquesta cessió és cabdal per a poder garantir la conservació, preservació, consulta i difusió d’un fons de gran valor històric, al mateix temps, que es manté la seva vinculació al seu territori d’origen.

Casanovas Palou, Laura

Felicitats Gemma! És una molt bona notícia.

Guaita Jiménez, Pere

Enhorabona Gemma!