L’Ajuntament apropa l’arxiu municipal als santcugatencs a través d’un projecte de voluntariat cívic

Gràcies a la col·laboració de 7 persones, l’arxiu municipal ha millorat l’organització i classificació de quatre fons documentals: el fons Cabanas i Premsa Local, el fons personal de Joan Auladell, el fons del Club Muntanyenc Sant Cugat i el fons de l’Associació de Veïns de la Floresta.

En el marc del programa de voluntariat, l’Ajuntament ha endegat un projecte de col·laboració ciutadana que consisteix a apropar i difondre el patrimoni documental de Sant Cugat mitjançant la participació activa d’aquells ciutadans que disposen de temps lliure i voluntat per ajudar de forma altruista a la preservació i difusió del patrimoni de l’arxiu municipal.

El projecte ha nascut com a mostra de la voluntat de l’Ajuntament de fer partícip el poble en l’organització i descripció dels fons ingressats a l’arxiu, ja que són fons de tot el municipi. El projecte també forma part de les activitats de divulgació que l’arxiu ja realitza actualment com una manera d’incentivar la participació d’aquella gent que disposa dels coneixements, l’experiència i les vivències que la fan una gran coneixedora de Sant Cugat  i de la seva història.

És per això que, des de l’abril, un total de set persones ha col·laborat amb l’arxiu de forma voluntària tot fent tasques d’organització i classificació de quatre fons.

Actualment, el projecte continua en marxa i novament amb un grup de voluntaris en actiu.

Si voleu veure la notícia: http://tinyurl.com/nqxj92l