Trasllat de l’Arxiu Municipal de Viver i Serrateix (Berguedà)

Acaba de finalitzar el trasllat dels fons de l’Arxiu Municipal de Viver i Serrateix a la seva nova ubicació, dues sales de l’antic edifici de l’Ajuntament que recentment ha estat reformat i reconvertit en local social a Serrateix. Aquesta actuació ha estat coordinada i supervisada per tècnics de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona.

Les noves instal·lacions de l’Arxiu Municipal incorporen els elements essencials per tal de garantir un correcte funcionament del Servei d’Arxiu Municipal malgrat tractar-se d’un municipi molt petit (178 habitants). Així, en una d’aquestes sales, a banda d’un espai destinat a ingrés de la documentació s’hi troben espais de treball i despatx per a l’arxiver i un petit magatzem, i també pot acollir consultes puntuals. A l’altra sala hi ha el dipòsit dels fons documentals que s’ha equipat amb prestatgeria fixa.

En total, el nou Arxiu Municipal de Viver i Serrateix ocupa una superfície de 34 m2, 22 dels quals estan destinats a dipòsits, i disposa de 70 metres lineals de prestatgeria. A banda dels fons corresponents a la documentació municipal també s’hi conserven fons del Jutjat de Pau, la Falange, la Unión Patriótica, l’ADF, la Hermandad Sindical de Labradores, la Cambra Agrària i documentació particular.