L'Arxiu Municipal de Granollers mostra “De Macià a Tarradellas”, dins la programació de l'Ajuntament amb motiu del Tricentenari

Fins al 28 de novembre, a l'Ajuntament de Granollers (pl. de la Porxada, 6, planta baixa), es pot veure la nova exposició fotogràfica de l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr), titulada “De Macià a Tarradellas”. Són imatges dels anys 1922 a 1984, de l'activitat política, social i cultural de la ciutat, captades per Antonio Alcalde, Joan Canal, Pere Cornellas, Joan Font, Joan Guàrdia, Joan Mas, Jorge Soteras i autors desconeguts, de diversos fons de l'Arxiu i de la Col·lecció Josep Garrell.

Amb aquestes fotografies, l'AMGr convida a fer un nou recorregut per la història de Granollers, en aquesta ocasió, per una etapa iniciada i acabada amb actes reivindicatius per expressar desitjos de canvi, de millores polítiques i socials de la població. Entre d'altres, destaquen imatges d'un míting de Francesc Macià a Granollers, l'any 1922; una concentració a la plaça de la Porxada, l'any 1931, amb motiu de la proclamació de la II República, una manifestació per l'amnistia, l'any 1977, pels carrers de Granollers, i un homenatge a Lluís Companys a la ciutat amb la presència del president de la Generalitat Josep Tarradellas, l'any 1984. També, fotos vinculades a activitats socials, culturals i celebracions com la Diada Nacional de Catalunya, la Flama del Canigó, La Unió Liberal, ballades de sardanes, cant coral, actuacions castelleres i una campanya a favor de la llibertat d'expressió, dels anys 1923 a 1978.

Una vegada més, l'exposició fotogràfica de l'AMGr és oberta a la incorporació d'imatges que la ciutadania pugui aportar sobre el tema de mostra, que s'incorporen a la pantalla instal·lada a l'inici. En aquesta ocasió, l'exposició forma part de la programació de l'Ajuntament de Granollers amb motiu del tricentenari dels fets de l'11 de setembre de 1714 (www.granollers.cat/arxiu).