L'Arxiu Municipal de Granollers participa en les Jornades Europees del Patrimoni

Del 8 a l'11 d'octubre, l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) participa en les Jornades Europees del Patrimoni a Catalunya 2015 amb dues iniciatives per conèixer l'activitat a antigues fàbriques tèxtils de la ciutat. D'una banda, al nostre web, presentem els catàlegs del Fons Viuda Sauquet, un conjunt de documentació, de 1925 a 2013, de la fàbrica tèxtil Viuda Sauquet. Un cop fet el tractament arxivístic, l'Arxiu posa aquest fons a disposició ciutadana, perquè es pugui consultar.

D'altra banda, al portal de l'Arxiu Fotogràfic, apropem una selecció de 45 fotos de treballadors i treballadores de l'empresa Roca Umbert, en la mostra "Els oficis del tèxtil a Roca Umbert". Algunes d'aquestes fotografies dels nostres fons, a més, es podran veure en forma d'exposició a la façana de La Tèrmica d'aquesta antiga empresa tèxtil, transformada en equipament cultural. Aquestes imatges il·lustren com es treballava en una gran fàbrica de cotó, entre els anys 1940 i 1977. Són fotografies dels fons Ajuntament de Granollers, Pere Cornellas i Roca Umbert de l'Arxiu Municipal de Granollers. Amb la incorporació d'aquestes fotos, ja hem posat més de 1.600 imatges de la ciutat a l'abast de tothom, al portal de l'Arxiu Fotogràfic.