L'Arxiu Municipal de Cercs rep la donació de prop de 400 fotografies de la construcció del poble de Sant Jordi

L'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut la donació de prop de 400 fotografies que documenten l’aixecament del nou poble de Sant Jordi amb motiu de la construcció del Pantà de La Baells. Aquesta donació també inclou algunes fotografies antigues de Cercs, de l’antic poble de Sant Salvador de la Vedella, avui negat sota les aigües de l’esmentat pantà, i d’alguna casa de pagès del terme municipal.

La donació ha estat realitzada per Jordi Viola i Garriga, un dels quatre arquitectes que van projectar el poble de Sant Jordi, nucli on es van traslladar els habitants de Sant Salvador en construir-se el pantà a la dècada de 1970.

Aquesta col·lecció d’imatges deixa constància de l’evolució dels treballs de construcció del nou poble i plasma també una fotografia general de la situació del municipi en aquell moment, mostrant molts paratges actualment desapareguts sota el pantà. És per aquest motiu que aquesta donació de fotografies presenta un gran interès històric i cultural per ampliar el coneixement de la vila de Cercs i el seu entorn durant aquest període històric.

Les imatges que han ingressat a l’Arxiu Municipal de Cercs complementen la documentació ja existent en aquest arxiu, que inclou, entre altres, el fons del Patronat Local de la Vivenda, organisme creat per edificar el nou poble de Sant Jordi i promotor del mateix.

Amb la donació d'aquesta col·lecció de fotografies, l'Arxiu Municipal de Cercs continua amb la seva tasca de recuperar i conservar el patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer persones particulars i entitats de la vila o vinculades a ella.

Aquesta important donació s'afegeix a les que l'Arxiu Municipal de Cercs ha rebut en els darrers anys. Entre aquestes donacions destaquen les del Club de Futbol Sant Salvador i la de la colla de Diables “Dimonis de Cercs”.

L'Arxiu Municipal de Cercs forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona des de l'any 2004.