L'Arxiu Municipal de Vilada rep la donació del fons de la Germandat de Sant Roc

L'Arxiu Municipal de Vilada ha rebut la donació del fons de la Germandat de Sant Roc, entitat de caràcter benèfic i assistencial que fou fundada en aquest municipi l’any 1891.

La donació, d’un alt valor històric per al municipi de Vilada, ha estat realitzada pel senyor Miquel Ferrer i Artigas i inclou documentació datada entre els anys 1920 i 1971. Bàsicament inclou documentació de caràcter comptable; factures i rebuts, estats de comptes i talonaris de quotes, però també inclou certificats mèdics, correspondència i alguns llibrets impresos l’any 1935 del Reglamento para régimen y gobierno de la Hermandad del protector San Roque establecida en Vilada de Guardiolans en 1º Setiembre 1891.

Aquesta documentació ajuda a fer una fotografia general de la situació del municipi en aquells anys i permet de conèixer millor les activitats d’aquesta entitat, present en la vida social i assistencial de Vilada durant gairebé un segle.

Amb la donació d'aquest fons, l'Arxiu Municipal de Vilada continua amb la seva tasca de recuperar i conservar el patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer persones particulars i entitats de la vila o vinculades a ella.

L'Arxiu Municipal de Vilada forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona des de l'any 2012.