Ingressen tres pergamins a l’Arxiu Municipal de Llinars del Vallès.

L’Ajuntament de Llinars del Vallès ha rebut la donació de tres pergamins referents a la Baronia de Llinars. Es tracta de documentació que té un alt valor per a la història del municipi perquè aporta informació sobre la vida i les finances de la Baronia.  Aquests pergamins s’han convertit en els documents més antics de l’Arxiu ja que daten de 1280, 1312 i 1548 respectivament.

La donació es va efectuar a través de la signatura del conveni de donació entre les seves anteriors propietàries i l’Ajuntament de Llinars del Vallès. Una vegada que han ingressat a l’Arxiu, es portarà a terme un procés de restauració dels tres documents per tal de poder millorar el seu estat de conservació. Posteriorment es digitalitzaran per facilitar-ne  l’accés i la seva difusió pública.

Amb aquesta donació, l’Arxiu Municipal que rep el suport del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2005, continua les accions de recuperació i la conservació del patrimoni documental del municipi, a través de les donacions de fons que facin els particulars, les entitats i les associacions de Llinars del Vallès.