Seguim digitalitzant a Fogars de Montclús i al Montseny

Els Ajuntaments de Fogars de Montclús i de Montseny continuen amb la digitalització del seu fons municipal. Aquesta actuació s’emmarca dins el programa de digitalització que es porta a terme des de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i que en aquest torn suposa la digitalització de padrons municipals d’habitants, llibres d’amillarament i llibres de juntes i comissions municipals.

En total, es digitalitzen prop de 9000 pàgines que s’emmagatzemen en suport informàtic i, més endavant, els que siguin de lliure accés, es posaran a disposició dels investigadors i de la ciutadania en general a través de la xarxa.

Aquest projecte de digitalització suposa la salvaguarda d’aquesta documentació i la preservació dels originals, ja que a partir d’ara ja no serà necessari manipular-los per tal de consultar-los, de manera que es garantirà la seva conservació permanent. el programa de digitalització també pretén fomentar l’accessibilitat i la difusió d’aquests fons documentals.