L’Arxiu Municipal de Subirats rep el resultat de la recerca sobre els 55 represaliats subiratencs.

El Centre d’Estudis de Subirats (CESUB) ha lliurat a l’Arxiu Municipal de Subirats còpia dels documents localitzats a l’Arxiu Militar de Barcelona que fan referència a les 55 persones que van ser víctimes de procediments judicials militars i van patir condemna durant el franquisme en represàlia per les seves idees polítiques.

Diumenge passat l’ajuntament de Subirats i el CESUB van organitzar un acte de reparació i homenatge als veïns amb la presència de familiars on se’ls va lliurar un document on s’acredita la nul·litat de les sentències i les resolucions de les causes instruïdes i dels consells de guerra a què van ser sotmeses a l’empara de la Llei de reparació jurídica de les víctimes del franquisme aprovada pel Parlament de Catalunya.

L’Arxiu Municipal de Subirats és un dels 157 arxius que formen part del Programa de Manteniment  de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.