Curs “Aproximació a les tipologies documentals municipals de l'Antic Règim”

Aquesta setmana s’inicia el curs Aproximació a les tipologies documentals municipals de l'Antic Règim que ha programat l’Oficina de Patrimoni Cultural.

Tot i que els municipis com els entenem actualment es conformen a partir de la legislació del segle XIX derivada de l’esperit de la constitució de 1812 molts arxius municipals conserven documentació anterior, del període d’Antic Règim.

Aquesta documentació està generada en un context jurídic essencialment diferent, on l’autoritat està fragmentada en mans de senyors jurisdiccionals que queden en major o menor grau al marge de l’autoritat reial. Això fa que el govern dels ens locals de l’època (termes jurisdiccionals, comuns, universitats) respongui a casuístiques diverses i a regulacions diverses.

El diferent marc jurídic donarà lloc a diferències en la documentació en funció de les competències o àmbits d’actuació que els òrgans de govern local tinguin en cada moment.

En dues sessions online, el dijous 15 de juny de 10 a 12h i el dijous 22 de juny de 10 a 11h, el curs pretén fer una aproximació a l’evolució dels òrgans de govern local al llarg de l’extens període que denominem Antic Règim, i veure algunes de les principals tipologies que en podem trobar.

Podeu veure informació completa a: https://www.diba.cat/opc/-/aproximaci%C3%B3-a-les-tipologies-documentals-municipals-de-l-antic-r%C3%A8gim.