Iniciem la digitalització del Fons Municipal de Cabrils

L’Ajuntament de Cabrils participa en el recurs de Suport a la digitalització de documents dels Arxius Municipals adherits a la Xarxa d'Arxius Municipals (XAM) que ofereix la Diputació de Barcelona. L’Arxiu Municipal de Cabrils forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2021.

Per començar amb la digitalització, ens centrem en les Actes del Ple per considerar-se documentació essencial de l’Ajuntament. Es treballarà el període de 1836 fins a 1995.

En total, es digitalitzaran prop de 10.500 pàgines que s’emmagatzemaran en suport informàtic i, més endavant, les que siguin de lliure accés, es posaran a disposició dels investigadors i de la ciutadania en general a través de la xarxa a Arxius Municipals Digitals, desenvolupat des de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona i que permet la consulta de manera conjunta de les actes de diferents municipis.

En aquest cas la digitalització té com a objectius la conservació, l’accessibilitat i la difusió de les Actes del Ple municipals, tant per facilitar-ne el seu ús en la gestió interna de l’ajuntament com per a la consulta i recerca històrica dels investigadors i ciutadans en general.