El mes d’abril de l’any passat l’equip d’arxivers de l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona vam publicar al nostre web corporatiu les eines de gestió documental [3] per incorporar en els projectes d’implantació d’administració electrònica dels ajuntaments.
Com ja vam dir, són eines que beuen de diverses fonts (Generalitat de Catalunya, Normes tècniques publicades i dels Grups de treball de la Central de Serveis Tècnics de la Xarxa d’Arxius Municipals) i les compartim perquè siguin adaptades i millorades a través del coneixement i l’experiència de cadascú.
Les eines [3] que hem actualitzat són:
-Model i esquema de metadades (el Model està en pdf, csv i excel i l’Esquema en csv i excel)
-Quadre de classificació i catàleg de processos/sèries (pdf, csv i excel)
-Calendari d’accés (pdf, csv i excel)
-Calendari de transferència (pdf, csv i excel)
-Calendari de conservació i eliminació (pdf, csv i excel)
-Catàleg de documents essencials (pdf, csv i excel)
-Quadre de tipus documentals (pdf, csv i excel)
-Catàleg de formats (pdf, csv i excel)
Des de l’Oficina de Patrimoni Cultural, esperem seguir contribuint a la normalització i consolidació d’aquestes eines amb l’objectiu final que els ajuntaments treballin plenament, d’acord amb la legislació vigent, amb paràmetres d’eficiència, eficàcia i transparència envers el ciutadà.
Oficina de Patrimoni Cultural
Enllaços:
[1] https://xam.diba.cat/
[2] https://xam.diba.cat/members/zamoraej
[3] https://www.diba.cat/es/web/opc/publicacions
[4] https://xam.diba.cat/node/1803