Blogs

IV beca de recerca de l'Arxiu Municipal de Castellbisbal

S'ha publicat la convocatòria de la IV beca de recerca de l'Arxiu Municipal de Castellbisbal. Hi ha de termini fins el 10 de novembre de 2019 per presentar les propostes d'estudi. Dotada amb 4.000 euros per un sol projecte de recerca relacionat amb la història de Castellbisbal.

1

Mostra documental: 40 anys. El retorn dels ajuntaments democràtics a Castellbisbal

En motiu de la conmemoració del 40 aniversari dels ajuntaments democràtics, i en motiu del Dia Internacional dels Arxius, l’Arxiu Municipal de Castellbisbal oferix fins a finals del mes de juny de 2019 una mostra documental on es retraten les primeres eleccions municipals democràtiques a Castellbisbal després de la dictadura.

Es pot visitar de dilluns a divendres, de 8.30 a 14.30 hores al vestíbul de l'Ajuntament de Castellbisbal.

L'Arxiu Municipal de Granollers celebra la Setmana Internacional dels Arxius amb una programació variada

Aquest any, commemorem el Dia Internacional dels Arxius fins al 12 de juny, amb activitats vinculades a l'associació granollerina Societat Coral Amics de la Unió i als 40 anys d'eleccions locals

Aquesta és la programació de l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr):Setmana Internacional dels Arxius 2019 / AMGr

A Granollers, les donacions i cessions fetes a l'Arxiu Municipal, agraïdes, un any més, amb un acte públic

Les aportacions documentals rebudes a l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) han motivat, per desena vegada, un acte d'agraïment a l'Ajuntament de la capital del Vallès Oriental. Aquest any, per un total de 41 ingressos.

Memòria 2016 del Servei d'Arxiu i Gestió Documental de l'Ajuntament de Castellbisbal

La Junta de Govern Local de l'Ajuntament de Castellbisbal ha aprovat la Memòria 2016 del Servei d'Arxiu i Gestió documental de l'Ajuntament de Castellbisbal.

Es pot consultar aquesta memòria, i la d'anys anteriors a la pàgina: www.castellbisbal.cat/arxiu-municipal.

Convocatòria de beca de recerca sobre Castellbisbal

S'ha obert la convocatòria de la segona beca de recerca sobre Castellbisbal.

La beca està dirigida a estudiants universitaris i llicenciats / graduats que desitgin fer un treball de recerca relacionat amb Castellbisbal.

1

Dia Internacional dels Arxius a l'Arxiu Municipal de Castellbisbal

Cada 9 de juny els arxius de tot el món duem a terme activitats per donar a conèixer la importància dels arxius per preservar la nostra memòria, i fomentar la recerca i la transparència. Coincidint amb aquesta data difonem el nostra patrimoni documental amb una mostra documental: L’ensenyament a Castellbisbal a través de tres professores i tres moments: 1927 – 1965 – 1977.

Versió 2 de l'esquema - vocabulari de metadades de l'Ajuntament de Castellbisbal

S'ha aprovat i publicat al web de l'Arxiu Municipal de Castellbisbal: http://www.castellbisbal.cat/arxiu-municipal/gestio-documental-de-lajunt... la versió 2 de l'esquema de metadades de l'Ajuntament de Castellbisbal. En aquesta segona versió incorporem metadades obligatòries a nivell de transferència, i que fins ara no estaven contemplades a les metadades obligatòries per transferències a iArxiu.

Nou canal a Youtube de l'Arxiu Històric de Sabadell

" És la teva història, no la perdis" Aquest és el lema amb el que enguany l'Unesco promou la celebració del Dia Internacional del Patrimoni Audiovisual.