L'Arxiu Municipal de Granollers commemora el Dia Internacional dels Arxius amb activitats vinculades a la història del mercat a la ciutat

Aquest any, la programació de l'Arxiu Municipal de Granollers (AMGr) amb motiu del Dia Internacional dels Arxius està vinculada al tema de l'actual exposició d'imatges dels fons de l'AMGr, titulada “Dijous, mercat”. Recordem que aquesta mostra, sobre el passat del mercat ambulant de la ciutat, es pot visitar, fins al 14 d'agost, a l'Ajuntament de Granollers (pl. de la Porxada, 6, planta baixa).

Així, durant les portes obertes que l'Arxiu Municipal de Granollers programa per a aquesta commemoració, aquest any, es mostraran documents antics del mercat de la ciutat. L'horari de visita serà d'11 a 14 hores, dilluns 9 de juny, i d'11 a 13 hores i de 16 a 18.30 hores, dimarts 10 de juny. A més, també el 10 de juny, a les 17 h, l'AMGr acollirà la trobada d'aquest mes del cicle Les tertúlies de l'Arxiu. En aquesta ocasió, sobre “El mercat a Granollers”, amb el testimoni de Josep Oliva Malla, paradista a la Porxada dels anys 40 als 70, i, com sempre, oberta a qualsevol persona que vulgui conèixer o compartir relats del passat local, a partir de vivències personals relacionades amb el tema proposat.

Amb aquesta programació, l'Arxiu Municipal de Granollers contribueix, doncs, a descobrir nous capítols d'història local, a més de propiciar la participació ciutadana i la difusió de la tasca i el servei públic dels Arxius.