Trasllat de l’Arxiu Municipal de Capolat (Berguedà)

Acaba de finalitzar el trasllat dels fons documentals de l’Arxiu Municipal de Capolat a la seva nova ubicació, una sala habilitada com a dipòsit al mateix edifici consistorial. Aquest nou dipòsit soluciona els problemes de col·lapse imminent que tenia l’arxiu, garanteix el seu creixement a curt i mig termini i millora notablement les condicions en relació a l’antic dipòsit.

Aquesta actuació ha estat coordinada i supervisada per tècnics de l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona. També foren els tècnics de l’OPC els qui ordenaren, classificaren i inventariaren els fons de l’Arxiu Municipal de Capolat l’any 1996. Aquest arxiu forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) des de l’any 2005.

Les noves instal·lacions de l’Arxiu Municipal, equipades amb prestatgeria fixa, permeten incorporar els elements essencials per tal de garantir un correcte funcionament del Servei d’Arxiu Municipal. Els espais de treball i despatx per a l’arxiver i la sala destinada a consultes continuen trobant-se al mateix lloc que eren fins ara a l’edifici consistorial.

En total, el dipòsit de l’Arxiu Municipal de Capolat, municipi amb només 93 habitants, disposa de 48 metres lineals de prestatgeria. A banda dels fons corresponents a la documentació municipal (1871-2015), també s’hi conserven els fons del Jutjat de Pau, la delegació local de la Falange, la Hermandad Sindical de Labradores y Ganaderos i la Cambra Agrària.